premiéra: 18 MAR 2018, Štúdio 12

Inscenačný tím

text a réžia: Samuel Chovanec
dramaturgia: Magdaléna Žiaková
kostýmy: Nikola Balberčáková
scénografia: Lucia Gamanová
Unreal Engine: J. Mydla, S. Chovanec
projekcie, graf. dizajn: Juraj Mydla
hudba: Erik Pánči

Obsadenie:
Brian: Matej Babej
Jerry: Alexander Vais
Nada: Viktória Valúchová
Yuri: Michal Kiník

Foto: Radovan Dranga

Vyzerá to tak, že Mars je naozaj na dosah. Od roku 1972 sú na Mars vysielané sondy rôznych svetových veľmocí. Povrch Marsu je nimi posiaty. Misia Mars One je projekt, ktorý má cieľ taký ako SpaceX: založiť trvalé ľudské osídlenie na Marse. Momentálne je vo výberovom procese Mars One 100 kandidátov, ktorí prešli rôznymi testami a pripravujú sa v nevadskej púšti na svoju misiu. Plánované pristátie prvých ľudí na Marse je v roku 2024. Samozrejme, počítajme s rôznymi zdržaniami, ale aj tak ostáva reálne, že do desiatich rokov sa ľudia na Mars dostanú. Za projektom sú súkromné osoby, financie na misiu chcú čerpať z reality show. Ľudia budú v reality show hlasovať za svojho obľúbeného kandidáta, ktorého by chceli vidieť na Marse. Osídľovanie Marsu by sme mali mať možnosť sledovať online.

Text hry Samuela Chovanca Mars sa inšpiruje hlavne touto misiou. Zameriava sa na štyroch vybraných kandidátov, ktorí už na Marse sú a snažia sa splniť svoje poslanie. Na jednej strane je fascinujúce, že ľudia idú na Mars so zámerom vytvoriť tam trvalé osídlenie, na druhej strane vyvstáva veľa otázok. Náš živočíšny druh bol zatiaľ pohromou pre ekosystém každého kontinentu, na ktorom sa objavil (keď sa Homo Sapiens objavil v Austrálii, za pár tisíc rokov zmizlo 90% megafauny a vyhynulo 30 druhov veľkých cicavcov). Má vôbec zmysel pokračovať na Mars, ak ľudstvo iba vyčerpá jeho nerastné bohatstvá? A prečo by vôbec niekto chcel ísť na Mars, ak vie, že sa už nikdy nevráti na Zem. Prostredie Marsu je vytvorené v programe Unreal engine, herci svoje charaktery (3D modely) ovládajú pomocou kinectu.